Els gira-sols de Bagà

lunes, 5 de noviembre de 2012

Google Drive

A classe de GTIC hem conegut el Google Drive i les seves utilitats.
Hem descobert una forma de fer coses, treballs, organitzar events, etc. en conjunt de manera fàcil, instantànea i sense tenir que estar amb la resta de components.
Amb google Drive podem crear documents de text, presentacions, formularis, entre d'altres, compartir-los, editar-los i emprar-los com una eina de comunicació que ens facilitarà la vida.

A l'aula hem posat en pràctica les utilitats que té el google Drive en petits grups, més concretament les següents:

  • Crear i compartir un document de text.
  • Crear una presentació, compartir-la i emprar-la com una eina de comunicació.
  • Crear un formulari on-line.

Per començar has de connectar-te al teu correu electrònic Gmail i fer un click a la pestanya superior on posa Drive.
A continuació se'ns obre una nova finestra on hi trobem un llistat de diferents opcions:

                                           

Aquestes són les funcions que ens ofereix el Google Drive per poder crear i només cliquem, en aquest primer cas a Document, i ja ens apareix el full. Una vegada ja hem creat el nostre document cal que li posem un títol, així que cliquem a sobre de "Document sense títol" i posem el que volem.

Un cop creat, ja el podem compartir, podem fer-ho amb algunes persones, amb tot el grup classe, podem escollir amb quines persones ho compartim. Per compartir el document hem de clicar "Compartir", situat a la part superior a la dreta, seleccionem qui pot editar, comentar o visualitzar el nostre document. Per afegir persones cliquem "afegir persones" i així podran fer en aquest document.

Tindrem un espai anomenat "La meva unitat" on localitzarem tots els documents que fem i un altre espai anomenat " Compartit amb mi " on tindrem els documents que els demés comparteixen amb mi.

El nostre grup va crear el següent document:


A continuació vam crear una presentació, amb el Google Drive, li donem a crear com quan hem fet el document però escollim l'opció de "Presentació", li donem a "Començar" i escollim el disseny de plantilla que volguem. Es tracta de fer diapositives on parlem del mateix tema que en el document. El nostre grup va crear la següent presentació:

Es comparteix de la mateixa forma que el document.
Se'ns desarà automàticament a "la meva unitat" de la mateixa forma que el document.

Per crear un formulari on-line amb Google Drive anirem al llistat esmentat abans (imatge) i clicarem a "Formulari". Introduirem el seu títol i escriurem les preguntes que volem fer als usuaris clicant sobre " títol de pregunta".  Quan ja tenim la primera pregunta escrita podem canviar el model de resposta a la pregunta anterior clicant sobre "tipus de pregunta" i escollint entre "tipus test, escala, quadrícula..". A continuació posem les respostes que volem que els usuaris vegin per marcar i cliquem "ok" per acabar. Així, amb totes les qüestions que volem fer. Un cop redactades totes les preguntes cliquem a "Guardar" i, després, a "Veure respostes" i "Full de càlcul".

Ens apareixerà un full de càlcul que mostrarà les respostes dels nostres usuaris.

Per acabar només cal que cliquem a "formulari" i, dins d'aquest, "anar al formulari en directe" i ja podem respondre a les preguntes. Un cop respostes totes les preguntes les enviem on-line on quedaran registrades al full de càlcul per ordre.

Explicat amb paraules potser sembla complicat però un cop ho poses en pràctiques veus que és senzill de fer.


No hay comentarios:

Publicar un comentario